ОПРАЦЮВАННЯ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН-ОДИН З ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМКІВ РОБОТИ РАЙОННОЇ ВЛАДИ

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування» Вільнянською районною державною адміністрацією забезпечено дотримання вимог законодавства України про звернення громадян. На виконання вищезазначеного Указу Президента України у Вільнянській районній державній адміністрації продовжується практика проведення засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при голові райдержадміністрації.

Згідно затвердженого графіка проведення засідань постійно діючої комісії протягом І півріччя 2018 року проведено 6 засідань Комісії. Питання удосконалення роботи із зверненнями громадян неодноразово розглядались на інформаційно-оперативних нарадах голови райдержадміністрації Олександра Руденка з начальниками управлінь, відділів та самостійних структурних підрозділів, керівниками установ та організацій району, а також постійно обговорюється на оперативних нарадах керівника апарату райдержадміністрації з керівниками секторів та відділів апарату райдержадміністрації. Протягом І півріччя 2018 року згідно затвердженого графіка керівництвом Вільнянської райдержадміністрації проведено 56 особистих прийомів громадян, з яких 32 виїзних. Всього на особистих прийомах звернувся 61 громадянин, порушено 61 питання. Протягом І півріччя 2018 року згідно затвердженого графіка керівництвом райдержадміністрації проведено 5 прямих «гарячих» телефонних ліній. Всього під час проведених прямих «гарячих» телефонних ліній надійшло 7 дзвінків від громадян. Заявникам були надані відповідні кваліфіковані роз’яснення під час проведення прямих «гарячих» телефонних ліній. У райдержадміністрації продовжує функціонувати «телефон довіри». Протягом звітного періоду дзвінків від громадян з інформацією про факти корупції та інші зловживання з боку працівників органів влади, пропозиціями щодо підвищення ефективності роботи органів державної виконавчої влади не надходило. З метою забезпечення механізму опрацювання усних звернень громадян за допомогою засобів телефонного зв’язку у райдержадміністрації функціонує Гаряча телефонна лінія Вільнянської райдержадміністрації.

З метою створення належних умов для набуття громадянами обсягу правових знань та навичок у їх застосуванні, надання безоплатних консультацій особам, які потребують соціального захисту та підтримки, необхідних для прийняття рішень з питань державного і приватного життя, захисту їх прав і свобод у райдержадміністрації працює Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги. З початку 2018 року за наданням консультацій звернулося 36 громадян.

Всього до Вільнянської райдержадміністрації за І півріччя 2018 року надійшло 282 звернення громадян. З них: 221 – письмових, 61 звернення надійшло під час проведення особистих прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації.

Протягом звітного періоду до райдержадміністрації надійшло 21 колективне звернення. Всього до райдержадміністрації за І півріччя 2018 року звернулося 1774 громадянина (за І півріччя 2017 року - 916), таке збільшення кількості громадян зумовлене тим, що у звітному періоді колективні звернення були чисельними. Із 221 письмових звернень 7 надійшло від вищих органів державної влади (3,1 %). Аналіз таких звернень свідчить, що всі вони надходять від так званої категорії «постійних дописувачів»; від громадян, яких не задовольнили попередні відповіді, незважаючи на ґрунтовні роз’яснення та для вирішення проблемних питань, які порушують громадяни у таких зверненнях, необхідні значні кошти. Повторних звернень громадян до райдержадміністрації за І півріччя 2018 року не надходило. У зверненнях протягом І півріччя 2018 року громадянами порушено 261 питання. Наразі найбільше звернень до райдержадміністрації надійшло з питань аграрної політики і земельних відносин – 213 або 81,6%. Такі звернення в основному стосувалися оренди земельних ділянок та водних об’єктів; усунення перешкод в користуванні земельними ділянками; одержання паїв; щодо затвердження детального плану території тощо. Не менш актуальною для мешканців району протягом звітного періоду стали теми соціального захисту – 9 звернень або 3,4%, діяльності місцевих органів виконавчої влади – 9 звернень або 3,4%. Усі звернення, що надходять до райдержадміністрації, уважно розглядаються, викладені факти ретельно перевіряються. Деякі звернення розглядаються з виїздом за місцем проживання заявників. Порушень щодо термінів розгляду звернень громадян з початку 2018 року у Вільнянській райдержадміністрації не виявлено. На всі звернення надаються обґрунтовані відповіді у передбачений законодавством строк, в яких роз’яснено положення чинного законодавства, право громадян на звернення за захистом своїх прав і законних інтересів до суду. Загалом робота районної державної адміністрації за звітний період в частині розгляду звернень громадян була спрямована на забезпечення всебічного, якісного і кваліфікованого розгляду порушених громадянами питань та вдосконалення відповідної роботи не тільки у райдержадміністрації, а й в управліннях, відділах, структурних підрозділах та органах місцевого самоврядування.

 

Загальний відділ апарату райдержадміністрації