РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА НА ЗВЕРНЕННЯ ДО ОРГАНІВ МІСЦЕВОЇ ВЛАДИ ГРОМАДЯНАМИ РАЙОНУ В 2017 РОЦІ

Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення. У 2017 році 1523 громадян реалізувало зазначене право та звернулося до керівництва Вільнянської райдержадміністрації. Протягом 2017 року згідно затвердженого графіка керівництвом Вільнянської райдержадміністрації проведено 114 особистих прийомів громадян, з них 59 прийомів виїзні.

Всього у 2017 році на особистих прийомах громадян керівництвом райдержадміністрації розглянуто 35 звернень, в яких було порушено 135 питань (2016 рік - 177 звернень, 187 питань.). Протягом 2017 року згідно затвердженого графіка керівництвом райдержадміністрації проведено 12 прямих «гарячих» телефонних ліній, про проведення яких на веб-сайті райдержадміністрації були розміщенні відповідні публікації. Всього під час проведених прямих «гарячих» телефонних ліній надійшло 13  дзвінків від громадян. Порушено 13 питань. Заявникам були надані відповідні кваліфіковані роз’яснення під час проведення прямих «гарячих» телефонних ліній. Декілька звернень було поставлено на контроль, за результатами розгляду яких заявникам було направлено письмову відповідь.

З метою забезпечення механізму опрацювання усних звернень громадян за допомогою засобів телефонного зв’язку у райдержадміністрації функціонує Гаряча телефонна лінія Вільнянської райдержадміністрації, до якої за звітній період надійшло 4 звернення. Реалізовували громадяни також право на звернення в електронному вигляді, так протягом 2017 року на спеціально визначену електронну адресу надійшло 2 звернення.

Всього до Вільнянської райдержадміністрації протягом 2017 року надійшло 396 звернень громадян (2016 – 286). З них: 261 - письмових (2016 – 109), 135 - надійшло під час проведення особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації (2016 – 177). Загальна кількість звернень порівняно з 2016  роком залишилася практично без змін. Із 261 письмових звернень 24 надійшло від вищих органів державної влади, а це 9 % (2016 – 22 %). Протягом 2017 року від найменш соціально захищених категорій населення надійшло 20 звернень або 4,8 % від загальної кількості (2016 - 32 звернень або 11,2 %).

Загальним відділом апарату райдержадміністрації також підведено підсумки забезпечення реалізація права громадян на звернення й до органів місцевого самоврядування Вільнянського району. Тож загальна кількість усіх громадян, що звернулися до органів місцевої влади становить у 2017 році - 6313 громадян. Всього керівними посадовцями району розглянуто та опрацьовано 3449 звернень. З них: 1111 - письмових та 2338 надійшло під час проведення особистих прийомів громадян.

Слід зазначити, що звернення від найменш соціально захищених категорій громадян: членів багатодітних сімей, ветеранів, громадян, які значною мірою втратили здоров'я і працездатність становлять 785 одиниць, або 23 % від загальної кількості опрацьованих в районі звернень. Тобто серед авторів кожен четвертий - інвалід та учасник Великої Вітчизняної війни, ветеран праці та пенсіонер, одинокі матері та члени багатодітних сімей. Тому одним із найбільш актуальних питань, порушених у зверненнях громадян в районі в 2017 році було питання соціального захисту населення.

Необхідно зазначити, що керівними посадовцями району приділялася належна увага всіх звернень громадян, заявникам надавалася реальна допомога або вишукувалися шляхи вирішення проблем із залученням відповідних управлінь та служб району, готувалися своєчасні аргументовані відповіді або надавалися конкретні роз’яснення. Адже право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян.

 

22.01.2018 Загальний відділ апарату райдержадміністрації