РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЄЮ ЗАБЕЗПЕЧЕНО РЕАЛІЗАЦІЮ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА ГРОМАДЯН НА ЗВЕРНЕННЯ ДО ОРГАНІВ МІСЦЕВОЇ ВЛАДИ

Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення. На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування» Вільнянською районною державною адміністрацією забезпечено дотримання вимог законодавства України про звернення громадян.

З початку 2019 року році 142 громадянина реалізувало зазначене право та звернулося до керівництва Вільнянської райдержадміністрації.

Згідно затвердженого графіка керівництвом Вільнянської райдержадміністрації проведено 66 особистих прийомів громадян, з яких 26 виїзних. Всього на особистих прийомах звернулося 82 громадянина.

З початку 2019 року згідно затвердженого графіка керівництвом райдержадміністрації проведено 8 прямих «гарячих» телефонних ліній. Всього під час проведених прямих «гарячих» телефонних ліній надійшло 7 дзвінків від громадян. Порушено 7 питань. Заявникам були надані відповідні кваліфіковані роз’яснення під час проведення прямих «гарячих» телефонних ліній.

З метою забезпечення механізму опрацювання усних звернень громадян за допомогою засобів телефонного зв’язку у райдержадміністрації функціонує Гаряча телефонна лінія Вільнянської райдержадміністрації.

Всього до Вільнянської райдержадміністрації з початку 2019 року надійшло 142 звернення громадян (за І півріччя 2018 року – 282). З них: 60 – письмових (за І півріччя 2018 року - 221), 82 звернення надійшло під час проведення особистих прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації (за І півріччя 2018 року – 61).

Протягом звітного періоду до райдержадміністрації надійшло
14 колективних звернень (за І півріччя 2018 року – 21).

Всього до райдержадміністрації за І півріччя 2019 року звернулося 436 громадян (за І півріччя 2018 року - 1774).

Із 60 письмових звернень лише 5 надійшло від вищих органів державної влади (8,3 %). Аналіз таких звернень свідчить, що всі вони надходять від так званої категорії «постійних дописувачів»; від громадян, яких не задовольнили попередні відповіді, незважаючи на ґрунтовні роз’яснення.

Повторних звернень громадян протягом І півріччя 2019 року до райдержадміністрації не надходило.

Протягом звітного періоду від найменш соціально захищених категорій населення надійшло 14 звернень або 9,8 % від загальної кількості звернень (за І півріччя 2018 року - 9 звернень або 3,1%), такі звернення розглянуто згідно з вимогами Указу Президента України № 109/2008.

У зверненнях громадян протягом І півріччя 2019 року громадянами порушено 142 питання. Наразі найбільше звернень до райдержадміністрації надійшло з питань аграрної політики і земельних відносин – 35 або 24,5%.

Не менш актуальними для мешканців району стали теми соціального захисту – 19 звернень або 13,3%  та комунального господарства – 19 або 13,3%.

З початку 2019 року у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року суттєво зменшилася кількість звернень з питань діяльності місцевих органів виконавчої влади – 7 (4,9 %) проти 9 (3,4 %).

Необхідно зазначити, що керівними посадовцями району приділялася належна увага всіх звернень громадян, заявникам надавалася реальна допомога або вишукувалися шляхи вирішення проблем із залученням відповідних управлінь та служб району, готувалися своєчасні аргументовані відповіді або надавалися конкретні роз’яснення. Адже право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян.

 

Загальний відділ апарату райдержадміністрації