ПЕРЕГЛЯД ТАРИФІВ НА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ – ВИМУШЕНИЙ ЗАХІД

Обговорюючи процес перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги  критики, аналітики та споживачів послуг ставлять під сумнів їх економічну обґрунтованість або ж критикують діючу методологію формування тарифів. Адже жоден із них не розглядає процес підвищення тарифів, як вимушений захід, від якого залежить, перш за все, стабільне функціонування підприємства житлово-комунальної сфери та якість послуг, що надаються населенню. При цьому тарифи на житлово-комунальні послуги не покривають витрат, що понесені підприємствами на виробництво чи надання послуг.

В той же час всім нам відомо, що рівень тарифів на житлово-комунальні послуги має відповідати розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво. Твердження щодо непрозорості методології формування тарифів на житлово-комунальні послуги є необґрунтованим. Діють Порядки формування тарифів на житлово-комунальні послуги, затверджені Урядом в 2011 році і вони визначають механізм розрахунку економічно обґрунтованих тарифів на підставі державних, галузевих норм і нормативів на житлово-комунальні послуги для підприємств всіх  форм власності. Також вони забезпечують єдині принципи та методичні основи формування тарифів, визначають єдину класифікацію витрат, які включаються до складу повної собівартості житлово-комунальних послуг.

Один з чинників зростання тарифів сьогодні - особливості структури витрат комунальних підприємств, їх надзвичайна залежність від вартості енергоносіїв та мінімальної заробітної плати. У структурі витрат на послуги з теплопостачання паливна складова (газ і електроенергія) займає близько 60%, а структурі витрат на послуги з водопостачання - 30%. Другий чинник -  тривале стримування зростання тарифів у минулих роках.

Враховуючи підвищення тарифів на енергоносії, зростання цін на матеріально-технічні ресурси, зміну рівня мінімальної заробітної плати, здорожчення робіт субпідрядних організацій перегляд тарифів на житлово-комунальні послуги та приведення їх до економічно обґрунтованого рівня є об’єктивною необхідністю.

 

Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації