РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА НА ЗВЕРНЕННЯ ДО ОРГАНІВ МІСЦЕВОЇ ВЛАДИ ГРОМАДЯНАМИ РАЙОНУ У 2020 РОЦІ

Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення. У 2020 році 227 громадян реалізувало зазначене право та звернулося до керівництва Вільнянської райдержадміністрації. З початку 2020 року згідно затвердженого графіка керівництвом Вільнянської райдержадміністрації проведено 34 особистих прийоми громадян, з яких 15 виїзних. Всього на особистих прийомах звернулося 33 громадянина, порушено 33 питання.

З метою попередження розповсюдження нової коронавірусної інфекції (COVID-19), з урахуванням ймовірного розвитку складної епідемічної ситуації, відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» та рішення Державної Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 № 2, з урахуванням наданих (за результатами проведення позачергового засідання регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Запорізької області) доручень та завдань, скасовано до особливого розпорядження проведення особистих прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації. Разом з тим, з метою оперативного вирішення гострих та невідкладних питань громадян, з дотриманням усіх можливих протиепідемічних заходів головою райдержадміністрації, заступником голови райдержадміністрації та керівником апарату райдержадміністрації здійснювався прийом громадян після послаблення карантинних заходів.

У 2020 році згідно затвердженого графіка керівництвом райдержадміністрації проведено 12 прямих «гарячих» телефонних ліній. Під час проведених прямих «гарячих» телефонних ліній надійшло 4 дзвінки від громадян. Порушено 4 питання. Заявникам були надані відповідні кваліфіковані роз’яснення під час проведення прямих «гарячих» телефонних ліній.

Всього до Вільнянської райдержадміністрації за 2020 рік  надійшло 106 звернень громадян (за 2019 рік – 255). З них: 73 – письмових ( за 2019 рік - 108), 33 звернення надійшло під час проведення особистих прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації (за 2019 рік – 147). У 2020 році до райдержадміністрації надійшло 7 колективних звернень (за 2019 рік – 16).

Із 73 письмових звернень 13 надійшло від вищих органів державної влади (12,3 %). Аналіз таких звернень свідчить, що всі вони надходять від так званої категорії «постійних дописувачів»; від громадян, яких не задовольнили попередні відповіді, незважаючи на ґрунтовні роз’яснення.

Сектором з організаційних питань та діловодства апарату райдержадміністрації також підбито підсумки забезпечення реалізація права громадян на звернення й до органів місцевого самоврядування Вільнянського району.

Тож загальна кількість усіх громадян, що звернулися до органів місцевої влади становить у 2020 році - 3634 громадянина. Всього керівними посадовцями району розглянуто та опрацьовано 2500 звернень. З них: 934 - письмових та 1566 надійшло під час проведення особистих прийомів громадян.

Загалом протягом 2020 року у районі вдалося позитивно вирішити 898 звернень громадян або 35,9% від загальної кількості (2019 рік - 1144 або 39,4%). Від найменш соціально захищених категорій населення до керівництва райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування надійшло 465 звернень або 18,6 % від загальної кількості.

Протягом 2020 року найчастіше мешканці району порушували питання соціального захисту – 994 звернення (39,5%), комунального господарства – 424 (16,9%), аграрної політики та земельних відносин – 327 (13,0%), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 107 (4,6%), сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 53 (2,1 %), державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 51 (2,0%), охорони здоров’я – 50 (1,9%), житлової політики – 46 (1,8 %), діяльності органів місцевого самоврядування – 45 (1,8%).

Необхідно зазначити, що керівними посадовцями району приділялася належна увага всім зверненням громадян, заявникам надавалася реальна допомога або вишукувалися шляхи вирішення проблем із залученням відповідних управлінь та служб району, готувалися своєчасні аргументовані відповіді або надавалися конкретні роз’яснення. Адже право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян.

 

Сектор з організаційних питань та діловодства апарату райдержадміні