ПРО СТАН ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ЩОДО РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН У 2017 РОЦІ

Підсумки роботи щодо розгляду звернень громадян у 2017 році було підбито під час засідання колегії райдержадміністрації. Начальник загального відділу апарату райдержадміністрації Юлія Остроух наголосила, що основними пріоритетами були і залишаються людяність влади, близькість влади до реальних проблем і потреб людей. Такий підхід, перш за все, вимагає налагодження постійного ефективного контакту влади та членів місцевих громад. Саме через реалізацію своїх прав на звернення до органів влади громадяни України можуть і повинні отримувати підтримку влади з життєво важливих питань. Основну увагу було приділено виконанню вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування».

Вільнянською районною державною адміністрацією забезпечено дотримання вимог законодавства України про звернення громадян. Протягом 2017 року згідно затвердженого графіка керівництвом Вільнянської райдержадміністрації проведено 114 особистих прийомів громадян, з них 59 прийомів виїзні. Всього у 2017 році на особистих прийомах громадян керівництвом райдержадміністрації розглянуто 135 звернень, в яких було порушено 135 питань (2016 рік - 177 звернень, 187 питань). Для ефективнішого проведення особистих та особистих виїзних прийомів залучаються керівники структурних підрозділів райдержадміністрації та її апарату, а інколи й керівники установ та організацій району. Особлива увага приділяється особистим виїзним прийомам громадян, адже їх проведення сприяє спрощенню процедури отримання мешканцями району оперативної інформації з питань, які їх хвилюють, та дає можливість безпосередньо в сільській раді вирішити наболілі питання, не витрачаючи час та кошти заявників на поїздку в районний центр.

Протягом 2017 року згідно затвердженого графіка керівництвом райдержадміністрації проведено 12 прямих «гарячих» телефонних ліній, про проведення яких на веб-сайті райдержадміністрації були розміщенні відповідні публікації. Всього під час проведених прямих «гарячих» телефонних ліній надійшло 13  дзвінків від громадян. Порушено 13 питань. Заявникам були надані відповідні кваліфіковані роз’яснення під час проведення прямих «гарячих» телефонних ліній. Декілька звернень було поставлено на контроль, за результатами розгляду яких заявникам було направлено письмову відповідь.

З метою створення належних умов для набуття громадянами обсягу правових знань та навичок у їх застосуванні, надання безоплатних консультацій особам, які потребують соціального захисту та підтримки, необхідних для прийняття рішень з питань державного і приватного життя, захисту їх прав і свобод у райдержадміністрації працює Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги, до якої протягом 2017 року за наданням консультацій звернулося 225 громадян.

Всього до Вільнянської райдержадміністрації протягом 2017 року надійшло 396 звернень громадян (2016 – 286). З них: 261 - письмових
(2016 – 109), 135 - надійшло під час проведення особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації (2016 – 177). Загальна кількість звернень порівняно з 2016  роком залишилася практично без змін.

Протягом 2017 року до райдержадміністрації надійшло 25 колективних звернень (2016 – 26). Загалом до райдержадміністрації протягом року звернулося 1523 громадянина (2016 - 624).

Із 261 письмових звернень 24 надійшло від вищих органів державної влади, а це 5,8 % (2016 – 22 %). 2 звернення громадян були дублетними та надійшли від вищих органів державної влади. Аналіз таких звернень свідчить, що всі вони надходять від так званої категорії «постійних дописувачів» або від громадян, яких не задовольнили попередні відповіді, незважаючи на ґрунтовні роз’яснення та для вирішення проблемних питань, які порушують громадяни у таких зверненнях, необхідні значні кошти. Повторних звернень протягом звітного періоду до Вільнянської райдержадміністрації не надходило.

Протягом 2017 року від найменш соціально захищених категорій населення надійшло 20 звернень або 4,8 % від загальної кількості (2016 - 32 звернень або 11,2 %).

У зверненнях громадян протягом 2017 року громадянами порушено 410 питань (2016 - 299). Найбільше звернень до райдержадміністрації надійшло з питань аграрної політики та земельних відносин - 268 звернень або 65,4% (2016 – 67 звернення або 22,4%). Хвилювали громадян питання оренди земельних ділянок та водних об’єктів; усунення перешкод в користуванні земельними ділянками; одержання паїв тощо.

Протягом 2017 року 9 звернень громадян або 2,2% надійшло з питання соціального захисту населення (2016 – 43 звернення або 15,1 %). У даному напрямку громадяни найчастіше порушували питання щодо оформлення житлових субсидій та різноманітних пільг; сприяння у отриманні житла; надання матеріальної допомоги.

22 звернення або 5,5 % від загальної кількості порушених питань надійшло з питань комунального господарства (2016 – 30 звернень або 10 %).

З початку 2017 року райдержадміністрацією опрацьовано 259 звернень, що надійшли від ДУ «Урядовий контактний центр», що майже у 2 рази менше ніж у 2016 році (549 звернень). Понад 15% громадян, які телефонували на Урядову гарячу лінію, є найменш соціально захищені категорії населення. Зокрема, 28 звернень надійшло від категорії багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь; по 5 звернень – від категорії інвалідів I, II, III групи й учасників та інвалідів війни та учасників бойових дій; 3 звернення – від ветеранів праці та «дітей війни».

Керівництвом райдержадміністрації та відповідальними виконавцями протягом 2017 року вдалося позитивно вирішити 22 звернення громадян або 7,49% від загальної кількості звернень. Низький показник позитивно вирішених питань пов’язаний перш за все з тим, що більшість питань мали роз’яснювальний характер (роз’яснень щодо виплати пільг, питання землекористування) та потребували значного фінансування (питання газифікації, водовідведення, ремонт доріг та освітлення вулиць).

У райдержадміністрації проводиться щотижневий моніторинг звернень громадян. А також щомісячно проводиться комплексний аналіз звернень громадян, результати якого доповідаються керівництву райдержадміністрації з метою планування роботи щодо поліпшення соціально-економічного розвитку району.

Загальним відділом апарату райдержадміністрації постійно проводиться аналітична робота щодо підсумків розгляду звернень громадян.

Порушень щодо термінів розгляду звернень громадян протягом 2017 року у Вільнянській райдержадміністрації не було.

Звернення, що надходять до райдержадміністрації, уважно розглядаються, викладені факти ретельно перевіряються. На всі звернення надаються обґрунтовані відповіді у передбачений законодавством строк, в яких роз’яснено положення чинного законодавства, право громадян на звернення за захистом своїх прав і законних інтересів до суду.

Загалом робота районної державної адміністрації за звітний період в частині розгляду звернень громадян була спрямована на забезпечення всебічного, якісного і кваліфікованого розгляду порушених громадянами питань та вдосконалення відповідної роботи не тільки у райдержадміністрації, а й в управліннях, відділах, структурних підрозділах та органах місцевого самоврядування.

Загальний відділ апарату райдержадміністрації