МАРИНА ПОРОШЕНКО ВІДКРИЛА У ЗАПОРІЖЖІ КОНФЕРЕНЦІЮ З РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

У рамках робочої поїздки до Запорізької області дружина Президента України Марина Порошенко відкрила Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Досвід та перспективи розвитку інклюзивної освіти в Україні: регіональний аспект», у якій взяли участь майже 500 освітян з усієї країни. Серед учасників конференції також педагоги із Кіровоградської, Чернівецької та Херсонської областей, які в Запоріжжі проходять триденний тренінг Благодійного Фонду Порошенка з питань організації роботи Інклюзивно-ресурсних центрів. Такі тренінги вже пройшли педагоги з дев’яти регіонів України і до листопада 2018 року заплановано охопити всю Україну. 

Звертаючись до освітян та науковців, Марина Порошенко відзначила, що сьогодні в державі успішно проводиться реформа освіти, завдяки якій створюється новий освітній простір рівних можливостей для всіх дітей України без винятку. І одним із етапів цієї реформи є створення мережі Інклюзивно-ресурсних центрів.

- Для ефективної роботи Інклюзивно-ресурсні центри будуть використовувати сучасні міжнародні тести для оцінки навчальних здібностей дітей. Це сприятиме запровадженню більш нових та прогресивних підходів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, - наголосила Дружина Президента.

Учасників науково-практичної конференції також привітав голова облдержадміністрації Костянтин Бриль.

- Дуже пишаюся тим, що Запорізький край зустрічає таку шановну освітянську спільноту. Насамперед  хочу подякувати Марині Анатоліївні. Адже завдяки вашій довірі  ми маємо високі результати і нині можемо ділитися досвідом з освітянами України. Ми бачимо, що інклюзивна освіта крокує Україною, і всі ми наближаємось до європейських стандартів життя, коли кожен громадянин має рівні можливості для реалізації особистого потенціалу. Ми маємо чим пишатися: у порівнянні з попереднім 2016/17 навчальним роком у 2017/18 навчальному році кількість закладів освіти з інклюзивною формою навчання та кількість дітей збільшилася у 2,5 разу. Це 121 школа, близько 400 дітей та 27 садочків. Крім цього, в Запорізькому регіоні вже облаштовано 53 сучасні медіатеки та закуплено спеціальні сходові гусеничні підйомники. Важливим кроком у формуванні інклюзивного освітнього середовища є створення ІРЦ. Упевнений, що вже у вересні 2018 року кожна територія області матиме власний Інклюзивно-ресурсний центр, - підкреслив голова облдержадміністрації Костянтин Бриль.

У ході всеукраїнської конференції відбулася презентація автоматизованої системи підтримки діяльності Інклюзивно-ресурсних центрів.

За словами Марини Порошенко, «однією з переваг цієї електронної програми є можливість вести реєстр дітей, які перебувають на обліку ІРЦ, реєстр фахівців та інклюзивних навчальних закладів України. І дуже важливо, що все це об’єднано єдиною електронною програмою «Державна система освіти» (ДСО).

Освітяни переконані, що автоматизована інформаційна система підтримки діяльності Інклюзивно-ресурсних центрів дозволить підвищити якість освітніх послуг для дітей з особливими освітніми потребами та сприятиме ефективному використанню державної субвенції на підтримку таких учнів за принципом «гроші за дитиною».

Ще однією з позитивних новин для освітян стало запровадження окремої ставки асистента вчителя на кожен інклюзивний клас.

- Я дуже вдячна Міністерству освіти і науки та Кабінету Міністрів України, які підтримали рішення ввести ставку асистента вчителя у школах. Нині йдеться про систему «одна ставка на клас». Проте я маю мрію, аби в Україні кожну дитину з особливими освітніми потребами підтримував окремий асистент вчителя. Впевнена, що це можливо, адже про це каже існуючий світовий досвід, - зазначила Марина Порошенко.

Оскільки з 2016 року у Запорізькій області реалізується пілотний проект Благодійного Фонду Порошенка та Міністерства освіти і науки, місцеві фахівці презентували учасникам конференції монографію «Розвиток інклюзивно-освітнього середовища в Запорізькій області: науково-методичний аспект». У цьому виданні містяться методичні рекомендації для педагогів закладів з інклюзивною формою навчання, науково-теоретичні засади впровадження інклюзивної освіти, а також розглядаються особливості професійної підготовки вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти.

 

За матеріалами Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ОДА